sdasad

9/9
9/9

To darilo je samo zate

01.01.2023
Klara Hameršak
Personalizirana darila

Darila so, kadar jih dajemo iskreno, zagotovo balzam za dobre odnose in ljubezen, z njimi obdarjencu sporočamo, da nam veliko pomeni ter da ga imamo iskreno in od srca radi. In čeprav še vedno velja, da je lepše dajati kot prejemati, tudi mi ob vsaki priložnosti, ko prejmemo darilo, dojamemo nedvoumno sporočilo osebe, ki se je odločila, da nas obdari.

 

S personalizirano majico se lahko izrazite ...

 

Če je darilo opremljeno z vsebino, ki je ustvarjeno posebej za nas, če je na njem naše ime ali če nas tako ali drugače osebno nagovori, pa nam je takoj jasno, da je bil pri darilu za nas narejen korak več. Da smo prejeli edinstveno darilo, kakršnega ni dobil nihče drug.

Darila imajo za obe strani seveda tudi izjemno psihološko vrednost. Ko nekomu nekaj podarimo, se sprostijo hormoni sreče in prevzame nas dober občutek, še posebej, kadar v zameno ne pričakujemo nič. Obdarjenec pa poleg darila dobi tudi občutek povezanosti z nami, z njim gradimo odnos.

Redne obrede obdarovanja je daleč nazaj v preteklosti prakticiral že naš kosmati prednik. Z darili je dokazoval najprej božanstvom, da brezpogojno verjame vanje in da si zasluži njihovo milost, kasneje pa je članom svoje skupnosti izkazoval velikodušnost in naklonjenost ter jih skušal prepričati, da je sposoben poskrbeti tudi za druge — na ta način si je precej povečal možnost, da si najde ženo in ustvari družino.

Na začetku je seveda podarjal zgolj preproste stvari, ki jih je slučajno našel v svoji neposredni bližini, na primer kamen izrazite oblike ali živalski zob. 

Ko pa se je enkrat naučil uporabljati in izdelovati orodje, so tudi njegova darila postala nekolikanj bolj izpopolnjena in unikatna — bolj personalizirano kot to, da darilo v celoti narediš sam, dejansko ne gre.

 

Personalizirane skodelice

 

V starem Egiptu so s podarjanjem daril zaznamovali rojstne dneve, z darili so bogato opremili pokojne za pot v onostranstvo, poznali pa so tudi že protokolarno izmenjavo daril med državami. Tako so svojim sosedom Hetitom podarjali kamnite vrče z monogramom svojega vladarja — in tukaj se znova srečamo s personalizacijo.
Obdarovanje med državami se je preneslo tudi v današnji čas, med večja znana primera takega obdarovanja pa verjetno predstavlja Bartholdijev in Eifflov Kip svobode, ki so ga Francozi podarili Američanom v osemdesetih letih devetnajstega stoletja. Slovenci pa smo britanski kraljici še ne tako zelo dolgo nazaj simbolično podarili lipicanca (žal je pred časom odgalopiral na drugo stran).

Obdarovanje med državami so na poseben način zaznamovali tudi stari Grki, ki so se med obleganjem mestne države Troje pred obzidjem prikazali z ogromnim lesenim konjem, ga podarili Trojancem, potem pa so iz njega izskočili vojaki in Grki so osvojili mesto. Tako legenda. So pa Grki v praznovanje rojstnega dne vnesli obred prižiganja svečk, ki so jih obdarjenci morali upihniti in si kaj zaželeti. Lahko rečemo, da so postavili temelje sodobnim rojstnodnevnim zabavam.

Darila podarjamo tudi, da z njimi izkazujemo romantično ljubezen: babilonski kralj Nebukadnezar II., ki je vladal med letoma 605 in 562 pred našim štetjem naj bi samo za svojo ženo, ki je čutila veliko domotožje za zelenimi hribi in dolinami svoje domovine, dal zgraditi razkošne viseče vrtove. Ti so obveljali za eno od sedmih svetovnih čudes, čeprav njihove končne lokacije niso nikdar potrdili.

Ruski car Aleksander III. je svoji Mariji podaril razkošno Fabergejevo zlato jajce. Sloviti ameriški igralec Richard Burton pa je Elizabeth Taylor naklonjenost izkazal z 68-karatnim diamantom (seveda poleg dveh porok z njo in ločitev od nje).

Nekje v devetnajstem stoletju pa je dotlej prijazna aktivnost obdarovanja ob različnih priložnostih postala samoumevna in pričakovana. Pri tem je imel pomembno vlogo predvsem sloviti angleški pisatelj Charles Dickens. S svojo Božično zgodbo, v kateri se Ebenezer Scrooge iz sebičnega in neprijaznega poslovneža prelevi v velikodušnega pozitivca, ki med svoje zaposlene začne širiti dobro voljo in veselje, je zelo veliko prispeval k spremenjeni podobi božiča v praznik velikodušnosti, radodarnosti in ljubezni, še posebej za otroke.

Podjetni trgovci pa so seveda tudi tukaj zaznali veliko poslovno priložnost in so z največjim veseljem objeli nov trend ter pripravili številne prodajne programe raznovrstnih daril za vse priložnosti. Velik pečat pa je pustila tudi industrializacija, ki je olajšala in predvsem pocenila proizvodne procese, masovna proizvodnja pa je omogočila tudi cenovno dostopnost izdelkov.

A poplava enakih izdelkov je povzročila, da je obdarjenec kdaj dobil več enakih daril, darovalec pa je bil s svojim darilom preprosto neopažen. Zato se je pojavila potreba po darilih, ki se ločijo od drugih — kdor nima pretirano razvitih ročnih spretnosti ali ne zna z besedami, bo seveda vesel možnosti, da lahko izbere darilo in mu doda svoj osebni pridih.

Pri dajanju daril je prav, da smo ustvarjalni in si vzamemo čas za dober razmislek, kaj je za obdarjenca primerno in kaj mu bomo z darilom sporočili. Sodobne tehnologije pa nam omogočajo praktično vse, od prilagoditve posameznega izdelka iz mase podobnih do izdelave edinstvenega izdelka za obdarjenca.

 

Personalizirane majice in skodelice

 

V Hiši daril v tem trenutku nudimo možnost personalizacije skodelic in majic s številnimi predpripravljenimi motivi, med katerimi lahko izberete želenega in mu dodate ime ali letnico rojstva — tako bo obdarjenec takoj vedel, da ste šli pri izbiri darila zanj korak dlje.