Tokrat pa ena o jezdecih na dveh kolesih. Če za motorno kolo štejemo dvokolesnik na parni pogon, potem lahko za prva motorja štejemo dva, ki sta bila razvita praktično istočasno — okoli 1867 ali 1868. Enega je v Franciji zasnoval ustvarjalni par. Louis-Guillaume Perreaux je izdelal parni motor in ga namestil na kovinski bicikel s pedali, ki ga je ustvaril Pierre Michaux. Drugega pa je v Združenih državah skonstruiral Sylvester H. Roper in ga promoviral po cirkusih in sejmih.
Gottlieb Daimler in Wilhelm Maybach sta zakrivila prvo motorno kolo na bencinski motor z notranjim zgorevanjem — imenovano Reitwagen, avto za jahanje — leta 1885.
Tri leta kasneje je angleško podjetje Merryweather & Sons izdelalo motorni tricikel, ki ga je razvil Edward Butler.
Za prvi motor, ki je šel v masovno proizvodnjo, pa velja Hildebrand & Wolfmüller iz leta 1894.
Na razvoj motociklov je pomembno vplivalo še eno angleško podjetje: Excelsior Motor Company iz Coventryja. Na začetku je proizvajalo kolesa, leta 1896 pa je svoje izdelke ustrezno preoblikovalo in jim dodalo motor.
Charles Metz iz Massachussetsa je v svoji tovarni leta 1898 izdelal prvo ameriško motorno kolo, Orient-Aster.
Še istega leta je s proizvodno motorjev začela prva specializirana tovarna Triumph Motorcycles, sledile pa so ustanovitve blagovnih znamk Royal Enfield, Norton, Birmingham Arms Company, Indian in legendarni Harley-Davidson.
Z izbruhom prve svetovne vojne so se motorna kolesa masovno zapeljala tudi na fronto.
V dvajsetih letih je Harley-Davidson zrastel v največjega proizvajalca motorjev, ki so jih prodajali v 67 državah.
Na našem kontinentu sta primat prevzela DKW in Moto Guzzi, v šestdesetih pa je izjemno priljubljenost dosegel vzhodnonemški MZ.
Danes v izdelavi motociklov dominirajo Japonci in Indijci.
Ljubitelje motorjev pa najdemo praktično povsod. Gotovo ima vsakdo med nami kakega sorodnika ali prijatelja, ki obožuje tisti občutek svobode in veter v laseh (če jih še ima), in med iskanjem daril zanj lahko pobrskate tudi za takimi, ki so namenjeni motoristom, naprimer stojalo za vino, ko se po vožnji prileže požirek, ali hranilnik, če vemo, da varčuje za novega konjička.